Optimering av hemsida (sökmotoroptimering)

Optimering av hemsida, Sökmotoroptimering

Optimering av hemsida, Sökmotoroptimering

För att uppnå högre synlighet vid sökningar optimerar vi hemsidan genom sökordsundersökningar, innehållsredigering och kalibrering. Till vår hjälp använder vi Rank Math och liknande programvaror.

Analys webbsida

Digitala kopplingar

Nästa steg är att vi kopplar ihop hemsidan med företagets digitala marknadsföringskanaler utanför webbplatsen. Detta kan till exempel vara Eniro, hitta.se och olika medlemssidor. Detta ger flera fördelar, både på kort och lång sikt.

Webbyrå Göteborg

Övriga länkar

Länkar till och från andra webbplatser är också viktiga. Sökmotorer anser att en hemsida med många länkar har högre kvalité, vilket ger högre ranking. Många länkar bidrar till mer söktrafik, men vilseledande länkar kan leda till sökmotorblockering.

Underhåll

För att hemsidan skall fungera bra över tid ombesörjer vi regelbundet uppdateringar av både plugin och programvara. En välskött hemsida rankas bättre än en välbyggd inaktuell. Webbhotellets betydelse går att läsa om längre ner på sidan.

Digitala marknaden 2(3)

Efter optimering hemsida och webbplatsen underhålls kommer den stiga i ranking över tid. Det viktiga är att den syns på första bilduppslaget där 90% av nya besökare klickar. För att maximera effekten. se digital marknadsanalys, sidan "Analys".

En bra synlighet mot rätt målgrupp är nödvändigt för att lyckas på internet.  Sökmotoroptimering av hemsidan är ett arbete som aldrig tar slut. För att ta sig till toppen och stanna där behöver man fortsätta att arbeta kontinuerlig. Det finns inga genvägar. Sökmotoroptimering bör vara en del av din verksamhet. På samma sätt som din verksamhet stagnerar om du inte driver den framåt gör SEO också det.

En stor fördel med sökmotoroptimering är att man inte behöver betala per besökare utan om man utformar webbplatsen på rätt så driver man så kallade “organisk” trafik.

Det görs ca 40 miljoner sökningar varje dag på Google Sverige och nästan alla nya besök till en hemsida kommer från just en sökmotor.  Genom att att få in fler och rätt besökare till företagets hemsida som letar efter företagets tjänster eller produkter får du direkt två fördelar,  den första är att försäljningen ökar och den andra är att du lär känna marknaden genom att analysera vad kunderna söker. Dessutom får du fördelar som till exempel direkta resultat på hur kampanjer, annonser och andra aktiviteter påverkar antalet besökare och beteende på hemsidan.

Vill ni veta mer om hur vi kan göra en optimering av hemsidan och förbättra synligheten för ert företag? Kontakta oss redan idag för en kostnadsfri offert!

En optimering av hemsida (sökmotoroptimering) är  ett område med ständiga förändringar. Arbetet är kontinuerligt och kräver en löpande insats för att behålla den ranking du uppnått. Detta kan röra allt från att hålla sig uppdaterad om förändringar gällande Googles algoritmer och anpassa nytt innehåll så att sökmotorerna hittar det.

Vi tänker långsiktigt när det gäller och engagerar oss personligen i dina resultat. Målet är att du som kund ska vara nöjd med tjänsten och fortsätta att samarbeta med oss under en längre period.

Mätning av innehållet behövs för att utveckla relevant och effektiv webbanalys. Efter det skapas mål och handlingsfrågor från dina organisatoriska och besökare. SEO som står för Search Engine Optimization (sökmotoroptimering) behöver en analys som grund för att identifiera mål och viktiga resultatindikatorer (KPI: er) och en optimering av hemsidan. Detta för att mäta framgångar eller misslyckanden för dessa mål och uppmaningar till besökare på hemsidan. Efter ett tag kan man på detta sättet styra in kunderna genom optimering hemsida för mer försäljning och andra mer långsiktiga mål.

Vill ni veta mer om vad vi kan göra för dig och förbättra synligheten för ert företag? Kontakta oss redan idag för en kostnadsfri offert!

Sökmotoroptimering eller SEO (en förkortning av engelskans Search Engine Optimization) bygger i grunden på att optimera en hemsida för maximal synlighet på internet. Vi arbetar med att ta fram skräddarsydda SEO-lösningar för företag i alla tänkbara branscher. Oavsett om ditt företag är litet eller stort, och oavsett vilket verksamhetsområdet är, så kan vi hjälpa dig att klättra mot toppen i sökresultaten.

SEO brukar delas in i tre delar och dessa är Analys, On Page och Länkstrategi. Analysdelen handlar om att ta fram de mest lönsamma söktermerna om sådana finns och räkna på allt från möjlig return of investment och konkurrens till hur relevanta besökarna från sökordet är. On Page handlar om optimering hemsida och alla de delar man förändrar på den egna hemsidan. Optimering av hemsidan är saker som sidans hierarki, navigering, sidornas rubriker och kvaliteten på texten.

Länkstrategi   är det arbete som görs för att få länkar till sin sida, länkar är nämligen av avgörande karaktär för hur bra sökmotoroptimeringen lyckas.

Vill du veta mer om vad ditt företag skulle vinna på en optimering av hemsidan? Kontakta oss redan idag för en kostnadsfri offert!